четвер, 8 грудня 2011 р.

Еміль Чоран – «Механіка Утопії»


Почав читання: 01.12.2011р. Закінчив читання:02.12.2011р.
Якось майже одночасно всі мої знайомі інтелектуали почали говорити про Еміля Чорана. Ще вчора вони лузали зернята в темних київських двориках і лапали за товсті сраки своїх негарних інтелектуальних подружок, а сьогодні вони дивлячись своїми розумними очима в мої, не дуже розумні, з притиском питають: «А ти читав есеї Сьорана?» (от суки, навіть його прізвище вимовляють на французький манер).
І чесно кажучи, я б проігнорував і інтелектуалів і Чорана, але так вже сталося потрапив мені на очі один його есе, а саме «Механіка утопії». Взявся я його почитати і зрозумів чому ці псевдо розумні панове так полюбили Еміля, все це тому що він і сам такий же сраний інтелектуал і задрот. При чому Чоран належить до найбільш паскудного типу – він «воінствующій» інтелектуал (щоб було зрозуміліше, це як випускники Могилянки). Еміль Чоран бере книги відомих утопістів Мора і Кампанелли, читає їх своїми маленькими розумними очима, усвідомлює їх своїм маленьким мозком і пише текст «Механіка утопії» де яскраво показує які дурні і невиховані утопісти, що їхній утопічний світ це світ з відсутньою свободою, відсутнім Богом. І взагалі, в героїв Мора і Кампанели смішні імена. І тоді Чоран робить «цілком логічний» висновок, якщо імена в героїв смішні (а ще взяти до купи всі ті дрібнички з не ідеальністю світу утопістів) – то значить і утопічна ідея як власне ідея – лайно, утопісти всі слуги Диявола, а от Еміль Чоран - молодець. В принципі логічний висновок, а хулі.
Я пробачив би Чорану все, і наїзд на авторів яких я поважаю і мастурбуючі реверанси в сторону бога і християнства, пробачив би йому навіть те що він схожий на випускника Могилянки, те що він дуже любить комунізм, я би все йому пробачив… Але чомусь не хочу. Боюся тільки, щоб зрозуміти чому я не хочу пробачати Чорана, доведеться трохи детальніше познайомитися з його творчістю, бо не можна судити людину по одному есе, по одній книзі, по одній ідеї, бо тоді оточуючі можуть подумати що ти «воінствующий інтелектуал».

Немає коментарів:

Дописати коментар