четвер, 21 вересня 2017 р.

Кіт Робертс – «Павана»

Почав читання: 13.09.2017 Закінчив читання: 21.09.2017

В дитинстві, коли я запоями читав усе, що мені підверталося під руку, я особливу любов відчував до фантастичних книг. Життя підкидало тоді мені різні уроки, а я намагався їх вчити і або здавав іспит, або життя болюче пиздило мене книжкою по голові. Один такий урок про "вчасність" я дуже добре запам'ятав. Так як я читав купу фантастики, то мені дуже часто щось таке дарували на різноманітні свята. Одного разу, коли мені було десь років 14, хтось приніс мені книгу, на обкладинці якої було гордо написано "Англійський фантастичний роман" Звісно ж в першу ж ніч після того я почав читати цю книгу. Але тут то мене і чекало розчарування. Мене ніби щось відштовхувало від цього роману. Мені було незручно і некомфортно його читати, я прочитував кілька сторінок і розумів що нічого не пам'ятаю, я повертався, перечитував, але знову не запам'ятовував нічого. Це була якась магія. Я в принципі не вважаю що можна кидати книгу, якщо хочеш когось кинути - кинь дівчину, але книгу - не смій! Дочитуй до кінця.
Але з цією книгою у мене не складалося. Перший раз мене вистачило на пів першої глави, далі я перестав над собою знущатися і на кілька років її відклав. Потім повернувся до неї і з надзусиллям прочитав дві глави. Але історія повторювалася, я просто фізично не міг читати цей текст. Я проклинав свою принциповість, проклинав того хто придумав написати на обгортці цю привабливу назву про "фантастичний роман" і проклинав того, хто мені її книгу подарував. Але я знову її кинув.
І ще кілька разів я пробував повертатися до цієї книги, це було чимось схоже на болючи романтичні стосунки, тобі хріново, паскудно, ти мучаєш і себе і її, але раз за разом знову починаєш все по новій. Я не розумів в чому справа, але ніяк не міг себе пересилити, тому книга так самотньо і стояла на дальній полиці книжкової шафи. Аж ось мені стукнуло років 24 чи 25 і я коли їздив до батьків, побачив цю синю обкладинку і вирішив дати нам ще один шанс. І я був дуже здивований, бо книга неймовірно мені зайшла. Я читав і не міг надивуватися як тонко вона резонує з тим, що відбувається у мене в душі. Всі ті здавалося непов'язані історії, описані в різних главах, зійшлися разом в останній частині і це все пояснило. В той час я шукав сенс в багатьох подіях, які відбувалися навколо мене, намагався зрозуміти за якою механікою працює цей світ, як він влаштований і функціонує. І "Павана" навчила мене, багато чому. Хай це просто фантастична історія, про Англію, церкву, долю, про те що все у світі взаємопов'язано, що все витікає є попереднього і кожна дія має свій наслідок. Але тоді ця книга дуже допомогла мені багато в чому розібратися, систематизувати і усвідомити.
І от пройшло ще кілька років і я знову вирішив перечитати цей роман. Я досі вважаю його чудовим, досі захоплююся вмінням Кіта Робертса чудовим письменником, хоча цей роман уже не викликає у мене аж таку бурю емоцій. І це нормально, я виріс з того часу, змінився і те що колись було таким важливим, тепер просто лягло в основу мого світогляду і вже не викликає такої бурної реакції як колись. Але пам'ять про ті емоції і досі живе в мені :)

Немає коментарів:

Дописати коментар