вівторок, 23 жовтня 2012 р.

Богумил Грабал – «Занадто шумна самотність»



Почав читання: 16.10.2012р. Закінчив читання:18.10.2012р.
Ставлення до книг є об‘єктивним мірилом людяності. Вірю, що настануть часи, коли за негуманне поводження з книгою будуть розстрілювати. Але поки такі часи ще далеко, справжнє розуміння суті книг лишається прерогативою самотніх осінніх інженерів в тролейбусах, замріяних дівчаток з шаликами навколо шиї і старовинних інтелектуалів у чорних пальтах і фетрових шляпах. Тільки ці люди покищо, вловлють справжнє значення книг, наче вдихають терпкий аромат якоїсь сакральної істини, відомої тільки їм. І я майже зовсім забув про пресувальників макулатури, як вважає Богумил Грабал, вони теж наблизилися до розуміння «справжньої природи книг».
Я не знаю якими іншими, більш точними словами можна описати процес читання окрім як «занадто шумна самотність». Хочеться рвати на собі волосся і шкрябатися в холодне осіннє скло вікон, від того, що не в мою голову прийшло це означення. «Занадто шумна самотність» це те що я відчуваю з самого дитинства, те що починалося як тільки я відкривав чергову книгу і читав перше речення. Світ навколо просто втрачав фарби, час в ньому зупинявся, а люди застигали на своїх місцях, і в цей момент починалася моя самотність, і так вона була дуже шумною, в ній жили інші світи, воскресали давні історичні події, народжувалися і вмирали люди. З усією відповідальністю можу заявити що ця реальність, ця занадто шумна самотність набагато краща за реальний світ, і будь на те моя воля, я б лишився і ній назавжди.

Немає коментарів:

Дописати коментар