понеділок, 15 січня 2018 р.

Данило Ільницький, Людмила Стецькович, Володимир Стецькович – «Антонич від А до Я»



Почав читання: 13.01.2018  Закінчив читання: 14.01.2018

Зазвичай, я не читаю таких книг як "Антонич від А до Я". Це не зовсім книга для читання, а, скоріше, для створення атмосфери. Але повз це нове шикарне видання від "Видавництва Старого Лева", я просто не міг пройти. Самого тексту як такого тут не так багато, головне це поєднання слів з неймовірною графікою. Власне, тому в заголовку поста три автори, Данило Ільницький, який писав тексти, і Людмила і Володимир Стецьковичі, які виконували графічне опрацювання - вони в рівній мірі доклалися до того, щоб ця книга вийшла неймовірно цікавою.
Мені важко зрозуміти на читачів якого віку розраховане це видання. Легке і просте подання інформації в цікавому графічному представленні ніби натякає, що книга мала б зацікавити насамперед дітей, але я скажу чесно, я з велетенським задоволенням її прочитав і потім ще довго гортав, розглядаючи ілюстрації. Тож послуговуючись старим пафосним шаблоном, можу сказати, що "книга буде цікава широкому колу читачів"
Книга "Антонич від А до Я" не розказує власне про Антонича, чи, скоріше, не тільки про нього. Найціннішим в ній є те, яка атмосфера створюється, коли ти відкриваєш книгу. Ти наче переносишся в 20-ті роки минулого століття і бачиш як юний Антонич йде вулицями Львова, як він поправляє окуляри, сидячи в цукернях, чемно вітається зі знайомими, знімаючи капелюха. Хочете вірте, а хочете ні, але я справді починав чути шлягери 20-х років і відчувати запах кави і карамелі, коли читав книгу. Вважайте мене аж занадто захопленим цією людиною, але я з впевненістю буду казати, що саме ця книга ідеальна для того, аби відчути дух Антонича. Якщо мені колись треба буде, аби якась людина полюбила твори Богдана-Ігоря Антонича так, як люблю їх я, то спочатку, перед читанням власне Антоничевих віршів, я б порадив прочитати саме цю книгу.
А ще мене приємно вразили ілюстрації в книзі. Зазвичай така стилістика зображень, яскравих, різнокольорових, ніби нарізаних з різним стилів, мені не подобається. Але саме такі "декорації" ідеально пасують до текстів написаних паном Ільницьким. Вони не дають зробити з Антонича якогось нафталінового поета, якого забули всі, крім підстаркуватих і шизофренічних любителів поезії. Навпаки, Богдан-Ігор тут в книзі розкривається як дуже модерновий письменник, який не втратив актуальності і в наш час. Здається, ніби варто лише ввечері вийти на вулицю і ти цілком можеш зустріти його тут, в своєму місті. Антонич, він скрізь: в місячному світлі, в сонячному промінні, в смаку ранкової кави. Кажуть, що Антонич був пантеїстом, тобто вважав, що бог існує у всьому що він створив: тваринах, травах, стихіях, людях. Тоді я, напевно, панатоничеїст, бо вважаю, що він не помер у 27-м років, ні. Антонич, він - у всьому про що писав, він везе тебе в сонному таксі, він підкидає зорі в твої кишені, він в дзижчанні кожного хруща в травні. Треба тільки вміти відчути Антонича.

Немає коментарів:

Дописати коментар