вівторок, 15 березня 2016 р.

Йозеф Вінклер – «Natura Morta»


Почав читання: 13.03.2016р. - Закінчив читання: 15.03.2016р.

Я ніколи не розумів італійців, вони видавалися мені чужими і незрозумілими, а їхня країна була далекою. Враження про цих дивних людей з їх нервовою жестикуляцією, були дуже уривчасті і не дозволяли скласти цілісну картину. Я ніколи не стикався з італійцями і дозволяв їм бути в моїй голові terra incognita найнезвіданішим народом Європи, про який я нічого не знав.
Natura Morta означає "натюрморт", але я зрозумів це тільки коли дочитав книгу. До цього воно дуже перекликалося мені з "mort" себто смерть. Я був не далеко від істини, бо натюрморти це смерть, мертві предмети, вирвані з контексту життя і розкладені на горизонтальній площині, наче трупи патологоанатома. Так само Йозеф Вінклер розставляє своїх персонажів, на сторінках цього тексту. Вони не живі, заспиртовані трупи. Вони майже не розмовляють (у книзі нема діалогів, хоча є репліки) вони застигли перед автором і все що він робить - змальовує їх. Гнітючий, часом моторошний натюрморт, місиво з людей, релігій, циганів, риб'ячих голів і площ старого Риму, а зверху все це прикрите легкою тканиною з вчинків... Ось такий натюрморт пана Йозефа, а в кінці цього тексту, в центрі усього натюрморту те, що завжди є в центрах всіх натюрмортів усіх художників - смерть.
Вінклер розказує про італійців, таким як я, незнаючим, які жодного уявлення не мають про цю країну і її мешканців. А хіба є кращий спосіб розповісти про народ, аніж розказати, як цей народ ставиться до смерті?

Немає коментарів:

Дописати коментар