вівторок, 14 травня 2013 р.

Габріель Гарсія Маркес – «Воспоминания моих печальных шлюх»



Почав читання:26.04.2013р. Закінчив читання: 26.04.2013р

Чи може велике бути огидним? Весь час читаючи роман Маркеса я думав про це. Ні звісно я не вважаю себе пуританином, але деякі речі в моїй голові асоціюються тільки з заборонами. Як наприклад історія любові 90-то річного діда то 15-ти річної дівчинки. І не просто любові, а того її різновиду густо замішаному на сексуальному потязі. Здавалося б ну що тут такого, пише собі автор про дивну таку любов, ти то сам чим кращий хто колись написав стьобну новелу про любов трупа до дівчини? Але ж ні… в тексті відчувається знання справи, з першої ж сторінки ти розумієш що це не вигадка, о ні… це правда. Все про що пише Маркес відбувалося насправді, цього не можна не помітити як і дивних аналогій між героєм і автором. І от тут особисто в мене виникає відраза до тексту, причому така глибока, що його якість не може заповнити це провалля. Просто я вважаю що не можна писати про такі речі без негативного підтексту бо це фактично є пропагандою. І тут я власне не переживаю що всі 90-то річні дідки кинуться псувати молодих дівчаток, а скоріше навпаки – нерозумні 15-ти річні змінять своє уявлення про «настоящу любоу» у геть неправильний бік. А може це просто в мені говорить те дивне бажання зробити добре всім-всім жінкам у світі… і чорт його знає чи немає у цьому бажанні теж сексуального підтексту.
Але крім нездорової сексуальної тяги до маленьких дівчаток в книзі є ще старість. І от це як раз те чим варто захоплюватися. Таких проникливих і нестрашних описів старості я відверто кажучи не зустрічав раніше, а тому і вважав що їх просто не може існувати. День в моїй уяві процес старіння нагадував сидіння біля свого старенького будиночку в очікуванні смерті, перебираючи в голові історії юності. Я волів би не думати про це, але поза моїм бажанням це стається тому доводиться шукати правильну старість хоча б в книгах. Сподіваюся моя старість буде правильною, але без 15-ти річних дівчаток.  

Немає коментарів:

Дописати коментар