середа, 22 серпня 2012 р.

Петро Дяченко – «Чорні Запорожці»


Почав читання: 25.07.2012р. Закінчив читання:08.08.2012р.
Естетика революції це саме те явище якого мені не вистачало, саме те відчуття яке б я обрав маючи змогу скористатися машиною часу. Все частіше події 1917-1921 рр. називають «першими визвольними змаганнями» і я цілком підтримую таку назву, проте забувається сам факт того що це була революція. Про діячів того часу говорять як про визначних діячів, політиків, військовиків, але забувають що в першу чергу вони були революціонерами. Саме з тим молодечим запорізьким запалом, з революційним духом у мене асоціюються Чорні Запорожці, найбоєздатніша одиниця армії УНР.
Давно я чую слова, що українська історії наповнена плачем і слізьми, на цьому акцентують увагу, а тому діти наші ростуть на трагічних прикладах історії, забуваючи про приклади славні. Вони нічого не знають окрім смерті в боях під Крутами, окрім розстрілів і заслань, вони не мають на кого рівнятися бо не бачать успішних історичних прикладів. Чи так це чи ні, але загальну концепції плаксивої-україни, вперто порушують Чорні Запорожці зі своїм отаманом Петром Дяченком. З ґелґотом і посвистом уриваються вони на своїй добірних конях в мою свідомість і збурюють її не даючи порости забуттям. Кров скрапує з їхніх шабель, та що там скрапує, тече широкою рікою, бо пощади в бою вони не чинили і самі її не шукали. Їх звинувачують в розбишакуватості, так було, чого ж таїти, але то були непрості часи і людина яка щодня ходила по лезу ножа мала право на деякі моральні преференції. Кажуть що Чорних Запорожців було занадто мало аби реально змінити ситуації, а я відповім що лише завдяки ним та ще може Січовим Стрільцям УНР трималася так довго.
У книзі Петра Дяченка, немає нічого незвичайного, це звичні вже мені мемуари вояка. Вони може б не мали того впливу, якби з ґелґотом і посвистом не вривалися вони на своїй добірних конях в мою свідомість…

Немає коментарів:

Дописати коментар