середа, 12 травня 2021 р.

Вільям Єйтс - «Таємна троянда»

Почав читання: 24.04.2021 - Закінчив читання: 06.05.2021

Мушу зізнатися, що творчість Єйтса завжди була дещо туманною. Всі про нього говорили, як про визначного письменника, всі захоплювалися його талантом, але мені якось не траплялося нічого з його доробку. Хіба кілька поезій, які я, як в принципі не дуже великий любитель поезії не дуже то й зрозумів. Тому його творчість так і лишалася для мене віддаленою і не зрозуміло. Аж до того моменту, доки я не взяв в руки книгу "Таємна троянда". І тут сталося прозріння. Ця збірка малої по формі прози, є великою по змісту. Бо такого красивого змалювання дійсності я давно не бачив. Єйтс справді своєю розповіддю творить світ, що описує. Персонажі картинками оживають перед очима і на рівні зображень і на рівні відчуттів. Завдяки "Таємній троянді" я знаю як пахне острів Eire - свіжою травою, густою кашею звареною на відкритому вогні на березі річки, дорожнім пилом на черевиках мандрівного поета і запахом дерева, старого і витертого сотнями рук.
Я читаю це текст і чую потріскування дубового поліна у вогні, бачу як сивий димок підіймається вгору і як навколо вогнища сидять замурзані діти, біля трохи охайніших дорослих і слухають рудого чоловіка, що грає на химерному інструменті і співає. Він співає про давні часи, коли в Ірландії поруч з людьми жили боги і велетні, коли вершилися справді великі справи і життя було геть інакшим. Співець ніби показує слухачам вікно, в яке вони можуть зазирнути і побачити минуле, але точно таке саме вікно відкриває для мене Єйтс. Він тримає ставні відкритими і я бачу рудого співця і його слухачів. В якісь момент я ніби був впевнений, що якщо ще трохи глибше пірнути в цю книгу, то я зможу справді опинитися в тій середньовічній Ірландії. Востаннє таке відчуття було в мене в дитинстві, але тоді в принципі усі почуття, спрямовані на пізнання світу були дуже загострені. Однак зараз, в дорослому віці вразити мене так, як зробив це Вільям Єйтс справді дуже і дуже важко.
Я вкотре нагадую собі, що скільки б років я не прожив, скільки б книг не прочитав, але все рівно залишається ще стільки всього цікавого і незвіданого, що заслуговує на прочитання. Я більше ніж впевнений, що ця книга це тільки початок мого знайомства з творчістю Єйтса.

Немає коментарів:

Дописати коментар