понеділок, 29 лютого 2016 р.

Масааки Имаи – «Кайдзен»



Почав читання: 17.12.2015р. Закінчив читання: 25.02.2016р.

Зазвичай я не читаю таких книг як ця. Я обходжу стороною усілякі мотиваційні тексти які розказують як ефективно управляти своїм часом, як досягнути успіху в бізнесі, побудувати успішну бізнес-модель чи заробити мільйон доларів. Вважаю все це третьосортною хуїтою для дебілів, накшталт проповідей американських священників, де вони ходять по залу і кричать в мікрофон голосно втираючи щось про бога, перериваючи свої «проповіді» істеричними вигуками «алілуя», так ніби від кількості децибелів залежить почує їх той бог чи ні. Так от усі книги які вчать мене як жити, я відношу до проповідницької літератури, яку мені навіть в руки гидко брати.
Книгу ж Масаакі Імаі я прочитав з превеликим задоволенням, хоча і розтягнув читання на кілька місяців. На перший погляд ця книга написана в тому ж проповідницькому стилі, але то лише на перший погляд. Я дізнався про неї в період захоплення усілякими гнучкими alige-методологіями і читання співпало з періодом активного пропагування мною цих ідей серед колег. Хоча назвати це активним пропагуванням певно було б не зовсім чесно. Ви бачили колись, як маленьких дітей годують манною кашею, коли в тій каші усі, і діти і батьки і стіни в будинку? Ну от це було щось схоже. Колеги пручалися активному включенню в мої експериментаторські ідеї, а я не менш активно роздавав наліво і направо підсрачники і змушував їх ходити на code-review і робити комміти в git. Звісно я розумію, що порушив цим всі постулати alige, попсував собі scrum-карму і викликав би в пана Імаі інфаркт, якби він побачив це, але ж хто винуватий, що мої колеги такі ліниві?
Хоча власне в самій книзі не так багато практичних порад саме для мене, але вона містить багато філософських концепцій, які мені прийшли до душі. І найголовніша  з них та, яка винесена в назву книги. Кайдзен – ідея самовдосконалення заради самовдосконалення. Саме ця концепція привела думки в моїй голові у відповідність з тим, що я маю робити на роботію. Не в останню чергу завдяки цій книзі я за останні кілька місяців отримав купу нових знань і сформував нове ставлення до робочих задач, які невластиві моїй посаді. Однозначно корисна книга для впорядкування робочих думок в голові, тому я дуже радий, що трапилася вона мені в потрібний час.
Дякую, Всесвіте, ти заїбісь все вгадав.

Немає коментарів:

Дописати коментар